Magyar Autóklub székház

Budapest IV., Berda József utca 15.

FIABCI Ingatlanfejlesztői Díj - Magyar Építész Kamara Különdíja
Építőipari Nívódíj
tervezés éve: 2007
építés éve: 2010-11
bruttó épített terület: 3.430 m2
építtető: Magyar Autóklub

A Magyar Autóklub új székházának tervezését egy pályázaton nyertük el, ahol a megbízó fontos szempontja volt az épület egyszerűsége, ugyanakkor emblematikus megjelenése az európai autóklub székházak sorában.
A tervezett épület egy egyszerű gesztusra épül, karakterét egy felemelkedő, majd visszahajló szalag határozza meg, mely értelmezhető egy felhajlított útpályaként, ami körülöleli az irodahelyiségeket hordozó transzparens üvegdobozt, de akár az Autóklubot megjelenítő 'a' betűként is.
Az épület a helyi politika részéről is kedvező fogadtatást kapott, miután az a tervezett új Duna híd levezető szakasza mellet helyezkedik el és így idővel Újpestre jellegzetes érkezési pontjává, kapujává válhat.
A földszinten az ügyfélforgalmi tér, felette irodák, legfelül, a nyolcadik szinten, az átforduló ív alatt nagyméretű tetőterasz található.
A felhajló ív vastagságát alkotó, kb. egy méteres szalag szélessége változó és emelkedése közben oldalirányban is eltolt. Ennek megfelelően a - lift- és lépcső magot is hordozó - függőleges szakasz nem az induló rész szélességében és helyén érkezik meg. A két meghatározó elem - a héj és a közrezárt doboz - anyagválasztása is az alapgondolatnak megfelelő: a héj egy áttörések nélküli fémburkolatú vasbeton szalag, amin belül két oldalt a hét szint magas üveg függönyfallal rekeszti ki a belső tereket.
Az épület energia ellátása geotermikus rendszerekkel történik, ami abban az időben újdonságnak számított és segítette a tetőn a hagyományos gépészeti berendezések / pl. kémény / elmaradásában, ami az építészeti megjelenés elengedhetetlen követelménye volt.